fredag 21 maj 2010

Varmt...

Äntligen har det blivit varmt, jag njuter! Även om jag i detta ögonblick önskade att det vore lite svalare än de 27 grader som termometern i min lägenhet visar. Mitt problem är som vanligt att majoriteten av mina sommarkläder är i Malmö. Jag har iofs mina favorit surfshorts här i Stockholm men även om jag skulle kunna leva i dem tror jag att det finns andra som inte skulle tycka att det var helt ok.

Annars får jag gnälla lite om att jag har mycket att göra. Även om det mesta är roligt så behöver jag en lång paus. Men jag börjar se ljust i tunneln, får jag bara min sista tenta klar ska nog allt annat ordna sig. Vill hitta energi i SSK igen. SSK har räddat mig det senaste året men lite av den positiva känslan börjar försvinna. Just nu är det en svår balansgång i arbetet mellan demokrati och effektivitet. De behöver inte motsätta varandra men jag vet bara inte hur jag ska hitta den medelvägen. Blir inte lättare att det påverkar relationerna med folk som blivit mina vänner det senaste året.

Sen fick en annan sak mig att börja tänka ikväll. Fick ett sms av Zup om jag var laddad. Jag lyckades inte koppla vad det handlade om. För något år sedan skulle det varit en självklarhet och jag skulle suttit klistrad vid TV ikväll. Men nu... Jag skulle kunna skylla på att min TV inte fungerar med det håller inte. Jag borde ändå vetat vem som var med ikväll. Hade det inte varit för henne skulle mitt liv antagligen ha sett helt annorlunda ut idag, en lite skrämmande tanken. Hur någon indirekt kan påverkad på det sättet. Men det är många fina minnen och jag blir lite nostalgisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar