måndag 31 maj 2010

Gaza...

Egentligen borde jag sova nu med tanke på att jag har ett slutseminarium imorgon som jag knappt förberett plus styrelsemöte och ett antagligen långt SSK-möte. Men jag måste skriva av mig lite. Detta ska inte bli ett långt politiskt inlägg i Israel/Palestina-frågan, det orkar jag inte nu utan bara ett konstaterande. Ett konstaterade av den värme och solidaritet som fanns bland de flera tusen som samlades på Plattan idag för att visa sitt stöd för "Ship to Gaza". Det var en mäktig känsla att stå där mitt i folkhavet, sånt som får mig att känna mig levande. Det är det som räknas i livet. Sen demonstrerade vi till Israels ambassad på Östermalm. Lite kul att se hur alla östermalms tanter och farbröder förskräckt tittade fram bakom sina gardiner. En sväng på krogen på Söder med ett gäng SSUare hanns också med ikväll. Tror att sommaren är på väg, det var varmt och ljust på väg hem fastän klockan var över 23.00. Om en halv timme är vi inne i juni månad och imorgon är det 5 år sedan jag tog studenten. Tiden går och på något sätt känns det som jag äntligen börjar göra något vettigt av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar