onsdag 19 maj 2010

Ingvar...

Nu ska jag inte vara sådan men det är inte varje dag som jag hänger med en f.d statsminister, speciellt inte två dagar i rad. Igår hade vi mys med Ingvar (Carlsson alltså) som SSK-aktivitet. Ingvar kom till oss och pratade om hur vi ska vinna valet till hösten. Idag var det ett mingel med Mona Sahlin i Skrapan. En tjej som var med igår och som har träffat Ingvar sedan tidigare bjöd med honom dit. Så vi mötte upp Ingvar där nere i Skrapan, fick gå före i kön upp och hann hälsa på Mona innan alla andra kom upp dit. Det är intressant att lyssna på Mona i ett sådant relativt internt sammanhang. Hon utstrålar en helt annan säkerhet och lugn. Och när hon får chansen att prata om jämlikhet och alla människors lika värde är hon riktigt bra, det är hennes frågor. Ingvar bjöd iaf på drickan när Mona pratade och vi hann prata lite. Efteråt blev det en promenad med Ingvar på Söder och en fika vid Ersta med utsikt över hela Stockholm. Det är en otrolig chans att få prata med honom så på tu man hand, men det kändes lite konstigt också. Vad ska jag säga liksom? Även om jag inte vill så blir jag lite nervös men jag tror att det gick bra. En sak som jag har börjat lära mig är att alla är människor oavsätt vilken titel man har haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar