lördag 8 maj 2010

Liv?

Vad hände med mitt liv? När fick jag ett liv? Eller har jag ett liv? Känns som att allt kretsar kring politik. Vad gjorde jag egentligen förr om dagarna? Måste ha haft en massa tid över!

Denna veckan har det varit kårvalet som har tagit mycket tid. Kampanjat med kårpartiet som hade valstuga och allt ute på campus. Egentligen gillar jag ju inte att kampanja med det har bara varit att bita i det sura äpplet och vänja mig inför hösten. Men det är fascinerade vilka omvägar folk kan gå bara för att slippa ta emot material. Fast jag är fel person att döma, jag brukar göra likadant själv. Resultatet av en veckas hårt arbete blev att vi ökade ett mandat i kårfullmäktige från ifjor vilket får ses som en framgång. Jag "klarade" mig precis från att komma in vilket känns lite blandat. Egentligen bryr jag mig inte om kårpolitik men samtidigt hade mitt ego gillat att vara 1 av 41 valda att representera alla studenter på SU. Fast som 1:e ersättare lär jag ändå få gå på något möte. Förhoppningsvis efter valet när jag kommer ha mer tid.

Sen har jag fått praktikplats på LO i höst! Känns jättekul att få något som jag verkligen vill ha och det går i linje med det jag tror att jag vill syssla med i framtiden. Helt klart ett steg i den riktningen som jag vill gå. Det känns som en förmån att få arbeta inom en organisation som delar många av de värderingar som jag står för.

Nu ligger jag i sängen, halvkollar på matchen mellan MFF och Åtvidaberg på TV och funderar på om jag ska orka gå till affären och handla nåt gott att äta ikväll, typ chips. Har lagt ner tanken på att orka gå på fest ikväll. Jag börjar bli gammal, valvaka på 68:an i torsdags och fest igår har satt sina spår, orkar inte tre kvällar i rad och det skulle vara skönt med en hemmakväll. Igår var det som sagt fest hemma hos en tjej i klassen, typ hälften människor från mastern och hälften folk som jag aldrig hade träffat förr. Vet inte vad det säger men när alla andra hade gått var alla mastermänniskor kvar? Kan iaf konstatera att det kanske inte är så bra att gå på fest när jag sovit för lite hela veckan och knappt ätit något igår, alkoholen gick liksom rakt upp i huvudet. Sen var det nog inte så bra att blanda all mojito i stora tillbringare vilket ledde till att drinkarna fylldes på innan de var slut och ingen hade koll på hur mycket som egentligen dracks. Men va f*n, vi hade det väldigt trevlig! Och vi behövde det efter tortyrföreläsningen innan på dagen. Det är inte ok att en lärare sitter och "tänker högt" i två timmar i ofullständiga meningar och skrattar åt sina torra skämt. Då får man inse vilka konsekvenserna kan bli när studenterna får tag i alkohol på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar