torsdag 13 maj 2010

Teater...

Var på teater igår med nördarna. Vi såg "Gengångare" av Ibsen och jag kan nog lugnt säga att jag plockade kulturpoäng så att jag står mig ett tag framöver! Jag har inte riktigt kommit fram till vad jag tyckte än men jag lutar åt att den faktiskt var helt ok. Innan teatern var vi och åt grekiskt på en restaurang på Söder, mysigt! Speciellt innan vi tvingades gå in för att solen försvann från uteserveringen, då fanns det ju hopp om en sommar.

Annars måste jag lära mig att slappna av. Har politik i mitt huvud hela tiden och det är inte bra. Jag är ett kontrollfreak, det vet jag, men för min egen skull måste jag lära mig att släppa taget ibland, lära mig att saker löser sig ändå. Och om de inte gör det så får det gå ändå. Sen måste jag också lära mig att inte ta saker så jä*la personligt alltid, men det är svårt. Jag har min historia som är svår att tvätta bort bara sådär. En gång förra vintern när jag var på jobbet och skulle gå till mitt tåg, gick jag i motsatt riktning genom en hel hop av människor som precis kommit av ett annat tåg. Just då kände jag mig ganska låg av en anledning men genom sorlet av röster hör jag någon säga "det är som ett infekterat sår i själen". Jag vet inte vem som sa det, varför den sa det men orden har fastnat hos mig.

Åker iaf till Malmö tidigt imorgon. Spontant bestämt men jag behöver komma bort. Ska hålla mig borta från datorer i helgen och även försöka stänga av mobilen. För en gång skull ska jag vara i Malmö och vara ledig (men jag hade gärna jobbat också, det finns det som drar där). Gå en lång promenad längst stranden och rensa huvudet vill jag. Besöka morfars grav, kom på att jag inte har varit där sedan begravningen i höstas, dålig! Med allt som hänt det senaste året har morfars död på något sätt kommit bort och det känns inte bra när jag tänker efter. Det är tillräckligt som det är att jag egentligen aldrig fick chansen att bearbeta pappas död. Jag ska umgås med mamma. Helt enkelt göra saker som verkligen betyder något! Och förhoppningsvis kommer tillbaka till Stockholm med den energi som jag behöver för de sista veckorna av terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar