fredag 28 maj 2010

JTF...

Är nere i Malmö en snabbvända och har varit på utbildning på jobb. Två dagars JFT, järnvägssäkerhet typ. Om jag var tågnörd innan har jag nog blivit det ännu mera nu när jag lärt mig en massa nya termer som jag kan använda. Kan inte hjälpa att tycka att det är lite kul. Kursen avslutades med ett prov. Eller prov och prov, läraren hade ju iprincip sagt rakt ut vilka frågor som skulle komma. Så borde det alltid vara. Men jag hade ett fel och det stör mig. Jag glömde skriva att vi alltid måste ha klocka med oss när vi jobbar. Skyller på att det är en sån självklarthet att jag inte ens tänker på det. Sprang även på A kort på jobbet. A får min hjärna att sluta fungera...

Imorgon blir det Stockholm igen. Mycket fram och tillbaka. Kul att åka tåg men jag vill åka tåg och jobba. Min kropp längtar efter att få arbeta på tågen. Svårt att förklara. Två veckor lite drygt tills jag är nere igen. På den tiden ska våren knytas samman. Vilken vår det har varit och än känns det som att det finns saker som kan hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar