fredag 30 april 2010

Bullbak...

Igår var det bullbak med SSK. Bullar som det är tänkt att vi ska sälja på SSUs fik på 1 maj. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga om själva baket. Ett antal förvirrade SSKare som betedde sig som yra höns, undrar om någon egentligen hade koll på vad vi höll på med. Men det var mycket skratt! Själv var jag övertrött samtidigt som all tentaångest släppte vilket resulterade i att jag befann mig på en ganska lågnivå, det var mycket som var roligt. Och resultatet av mina muffins försöker jag förtränga. Jag trodde inte att det gick att misslyckas med muffins, jag hade fel. Hade Emil 4 år bakat dem hade det varit charmigt och nån gammal tant hade säkert offrat sig och köpt dem för sakens skull. När det är Emilia 24 år som bakat är det inte charmigt, bara tragiskt. Sen borde ett antal medlemmar av SSK lämna staden lite oftare. Vi var flera som var helt förtjusta av synen av tussilago och vitsippor. Och vi var bara i Hökarängen. Men det var vår i luften igår, inte ens kallt när vi gick till tunnelbanan nån gång efter 23-tiden. Och åskan tidigare på kvällen var mysig, sommaren är påväg!

Nu borde jag ta tag i mig själv och byta om. Tror inte att det uppskattas om jag kommer i mysbyxor och en sliten t-shirt till kvällens middag. Sov över tolv timmar i natt och två timmar nu på eftermiddagen men känner mig bara som halvmänniska ändå. Imorgon måste jag ju vara pigg. 1 maj är alltid viktigt, men i år är det extra viktigt. Sverige har inte råd med fyra år till med borgarna. Skulle skriva en lång utläggning om det men det har jag inte tid med just nu, får bli en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar